29 Aralık 2011 Perşembe

E O Zaman Huzurlu Ol, Ne Duruyorsun.

 Çok zorlandığım, zamanın bir yandan zor, bir yandan çabuk geçtiği hallerim olur. Kızarım, öfkelenirim, üzülürüm, hassaslaşırım, umursamaz olmak isterim, ama  umursarım, bunca şeyin arasında artık bir dur demem gerektiğini hissederim bu hallere, demezsem isyana doğru gitmekten korkarım çünkü.

 Şu halin farklı versiyonlarını denerken, ve ruhumun daraldığını hissederken;


Huzur kaynağıma gitme vaktinin yaklaştığını hissederim. Bazen rastgele bir yer açayım, okuyayım, ruhuma dokunsun isterim:


Duanın ehemmiyetini hatırlarım sonra, 'Sıkılıyorum, daralıyorum, öyleyse Rabb'den istemeli.' derim:


Ve yine o anımda bir arkadaşım 'Hadi gidelim.' der, ve ben kazaklarımızın uyumunda bile mutluluk ararım:


 Kitapçıya koşar orada soluklanırım sonra; ve yeni kitaplara bakıp mutlu olurum yine:


Öğrencime ders anlatırken birlikte bir kova kuş lokumu yemek de bir mutluluk sebebidir benim için, onun sevmediği naneli lokumları ayırıp bana vermesi de:


Bunların hepsini telefonla fotoğraflayıp, kalitesine bile bakmam. Mutluluk bekletmeye gelmez ki! :)

Sabah itibariyle o sıkıntılı dönemlerden olan ödev dönemini atlatıp, pazartesi başlayan finallerime çalışma dönemine girmiş bulunmaktayım. İkisinin arasında bir molada buluşalım istedim.

Duayla kalasınız..


26 yorum:

đerkenαя dedi ki...

Deli-anne'nin mutluluk derslerini anımsattı bu güzel yazı bana :)
Teşekkür ederim.
Rabbim muvaffak eylesin ve korktuklarımızdan emin eylesin bizleri.

Dua ve muhabbetle..

Delibu! dedi ki...

Evet evet Derkenar'cık ben de keyifle okuyorum Mutluluk Derslerini :)
İçten içe esinlenmiş olabilirim, zira sahip olduklarının farkına varmak iyi geliyor insana. Hatırlatıyorum ben de arada kendime.

Muahbbetle.

isterenklihayat.blogspot.com dedi ki...

BEN de istiyorum oyle kocaman meal ya :( Bendeki minicik :( okuyamıyorum :( aklıma düştüğü iyi oldu. Ne güzel yepyeni bir sürü kitabın olmus :) ben de sınav dönemindeyim :) Allah yardımcın olsun en iyi biz biliriz :(

Zedka dedi ki...

Öğrenciniz olasım geldi efendim, nereye başvuruyoruz? (:

Hayattan tad almayı biliyorsun, nereye gideceğini .. Bu nasıl paha biçilemez!

Zeynebi dedi ki...

Ne güzel bir ortam bu hep içinde olmak isteyeceğim türden sende çok güzel ifade etmişsin Maaşallah..Bu arada okuduğun kitaplardan anladığım kadarıyla takip ettiğimiz yazarlar aynı gibi bu da ayrı bir sevindirdi beni:)Kuran ı Kerim apayrı bir dünya zaten..Bu arada finallerde başarılar dilerim benimkide yaklaştığından bir daha fırsat bulamayabilirim..Sevgi ve duayla ..Allah a emanet ol:)

Delibu! dedi ki...

İsterenklihayat;
Aslında benimki de çok büyük değil ama, fotoğraf yakın olduğu için sanırım :)
Rabb'im hepimizin yardımcısı olsun inşAllah.

Zedka;
Buyrun gelin görüşelim efendim :) Disiplinliyimdir fakat =D
Hayattan alınacak tadlar çok kii, farkedelim yeter kii, Rabb'im her anımıza mutluluklar saklıyor Nisa'cık, bence sen de bilirsin :)

Zeynebi;
Zeynep bu post senin de isteğinle bu kadar çabuk oldu haberin ola :)
Ortak paydalarda dolaşmak güzel şey tabi ki.
Rabb'im hepimizin yardımcısı olsun inşAllah.

Muhabbetle.

Buket dedi ki...

sınavlarını kolaylıkla atlatırsın inşllh.. yazın çok güzeldi, sevgiler..

Delibu! dedi ki...

Buket;
Rabb'im razı olsun inşAllah :)

Sevgiler.

Zeynebi dedi ki...

Vesile olabildiysem ne mutlu bana:)Yazılarını okurken hem çok keyif alıyorum hemde huzur buluyorum..Bu yüzden sen hep yaz emi diye de dua edeyim:)

Delibu! dedi ki...

Zeynebi;
Huzura beni vesile kılan Rabb'e şükürler olsun o zaman :)
Ben de amin diyeyim o zaman, doldukça yazabilirim, o halde dolayım inşAllah.

Muhabbetle.

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

okumak-okumak-okumak...daha iyi ne olabilir ki? bol bol okuyacağın ve huzur bulacağın bir yıl diliyorum sana.

Leyla'nın Kahve Dükkanı

Delibu! dedi ki...

Leyla;
Pek haklısın!
Bu güzel temenniye amin diyorum ben de :)

Sana da aynı dilekleri gönderiyorum.

Sevgiyle.

Düş Kızı dedi ki...

Sevgili Deli bu, öncelikli olarak söylemeliyim ki; bloğuna bayıldım! :) Bu postun bana çok güzel bir blog yazısı fikri verdi doğrusu :) Bayılırım kitap, çalışma masası, defter, kalem konulu, resimli yazılara!
P.S: Mutlu, neşeli yıllar! :)

Delibu! dedi ki...

Sevgili Düş kızı, ben de yorumuna pek bir sevindim! :) Senin yazını da okuyalım o zaman hemen, zira ben de o tarz yazıları okumayı severim.

Gzüel dileğin için çok teşekkür ediyorum ki. Sana da mutlu yıllar olsun inşAllah, güzel bir başlangıç olur :)

İçtenlikle.

Zeynep dedi ki...

"...isyana doğru gitmekten korkarım çünkü."
Böyle bir düşüncenin bilincinde olduktan sonra isyana gitmen mümkün mü hiç, bence değil.
Bazen sende okuduklarımla kendime geliyorum, yani bir kelimeyle bile dürtebiliyorsun beni bazen.
Mutluluk için ne güzel çıkış kapıların var senin, böyle ruh haliyle üstesinden gelemeyeceğin hiç bir sıkıntı yoktur bence.

Allah zihin açıklığı versin, huzur versin, ferah bir sınav dönemi geçirmen için yardım etsin :)

Not: Fotoğrafların o kadar güzel ve o kadar ayrıntı dolu ki ama benim o ayrıntılar içinden sayfanı açtığım an gözüme çarpan ilk şey şu "Dikloron jel" yazısı oldu :)
Kendisiyle arkadaş oldum bir iki gündür de :)

eflatunkedi-nisa ercan dedi ki...

Aa harika bir seçim 'Feyzul Furkan' benim de var ve hatta ona özel bir defter de tutuyorum^^

huzurla dolasın.. sevgiler..

Delibu! dedi ki...

Zeynep;
Ah keşke vesile olabilsem Zeynep'cik, öyle diyorsan ne mutlu. Ben de mesela senin bu içten yorumlarınla huzur doluyorum kii :)

Güzel duan için amin diyorum.

Not'a not: Kendisinin neye yaradığı hakkında hiç bir fikrim yok, bu sebpten merak ettim, neyin var seniin? :)


Nisa;
Benim bir arkadaşımın hediyesi o Nisa'cık :) Pek bir severek okuyorum.

Huzurla dolasın diyen de huzurla dolsun.

Muhabbetle..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Bol okumalı,dualı mutlu yıl diliyorum canım sana.
Yazını hayranlıkla okudum.
Huzur kaynağımızdan uzaklaşmadığımız sürece huzur ve mutluluk için de yaşarız.En büyük huzur bizim maneviyatımızı güçlendirdiğimiz huzurdur,mutluluktur.
Sevgiler...

Delibu! dedi ki...

Sevalce Lezzetler;
Amin amin Seval :)
Çok güzel özetlemişsin, teşekkür ediyorum.

İçtenlikle.

Neşvünema bulmak.. dedi ki...

MasALLAH canim cok güzel bir blogun var tebrik ederim..
Kitaplarina bayildim ve bir kismi bende de var..
Daraldigimda, ruhumun yoruldugunu hissettigimde bende elime Risanurumu alir ve ferahlarim..
Anlatis tarzin cok hos masALLAH..Kendini cok güzel ifade etmissin mutluluk uzaklarda degil sandigimizdanda yakinimizda aslinda..
SEvgiler ;)

Delibu! dedi ki...

Ah ne güzel bir yorum bu böyle :) Teşekkür ediyorum. Hep mutluluğu, huzuru bulan oluruz inşAllah.

İçtenlikle.

Adsız dedi ki...

Yazı içten samimi, gönül huzura ermiş belli ki...

Gönlünün karşılığı bir hayat beraber olasın... Rab yolunu açık etsin..

Bilmem, tanımam, etmem my name is khan sürükledi beni bu sayfaya ve okudum bir kaç yazını aklıma gelen hayırlı bir kuldur O'nun gözünde...
Dünya'da bir iyi şeyler yapan iyi insanlar vardır bir de kötü şeyler yapan kötü şeyler cümlesini anımsadım sonra.. Yaptığın iyiliklerde kalman duasıyla...

Yaz ki kurtulasın,
Yaz ki kurtarasın...

Delibu! dedi ki...

Sevgili Adsız;

Tanımadığım etmediğim bir insanın yorumu bu kadar huzur verebilirdi.

Samimi olmak, olduğumu hissettirmek beni hep mutlu eder, zira samimiyetsiz insanlardan hazetmiyorum. Ben olabiliyorsam ne mutlu.

Kurtarmak zor iş.
Kurtarmak büyük iş.

Duayla kalasınız.

ygc dedi ki...

Sahip olduğun sayfanda en naif ve en huzurlu olarak gördüğüm kısım, loş lambanın altında yer alan masan ve "içimde binbir hazine var, benden nasiplenmek istemez misiniz" der gibi bakan kitaplarının olduğu yerler.
Nasiplenebilme dua ve ümidiyle.
Şeddeli Dipnot: O kitaplığında ki olmazsa olmazlarından birininde "Bir Kırık Dilekçe" olmasını dilerim..

Delibu! dedi ki...

Nasiplenmeli inşAllah. Dikkate alacağım :)

ygc dedi ki...

dikkate almanın bir sonraki somut adımı olan satın almayı umarım yapmışsındır :)

o kadar güzel dilekçe ki her an ve durumda o dilekçeyi yazası geliyor insanın.