6 Temmuz 2012 Cuma

Üç Yusuf/Üç Rüya/Üç Gömlek


Hz.Yusuf'un kıssasının içinde ben/sen.
Hz.Yusuf'un kıssasıyla şereflenen ben/sen.
Kıssadan hisse alan ben/sen.


 Zaman zaman ihtiyaç hissettiğim kitaplar olur. İhtiyacım olan vurucu cümlelerdir belki de. Vurucu cümlelerle vurulmak/tefekkür etmek/kendine gelmek.
  Senai Demirci'yi sevdiren de bu olsa gerek. Bakışını değiştirmek, ve basiti vurucu hale getirmek. Herkesin bakmadığı yönden bakmak dünyaya kıymetli bir düstur bana göre.


  Hz.Yusufun kıssasında kendimi düşünmek de bu düsturun bir parçasıydı. Öyle düşünmüş Senai Demirci. Ve kıssanın içinde olmak daha gerçekçi olmaktı. Daha benimsemek, daha farkında olmak. Hz.Yusuf'un kıssasının ne çok hayatımızda, hayatımızın ne çok kıssada olduğunu anlıyordum. Ve Hz.Yusuf'u bir kez daha örnek alırken, 'Ne çok eksiğim!' diyordum.

                  * Yusuf gömleğinin yırtığı, en iffetli erkeğin ve kadının bile, yırtılmaya müsait bir yanının olduğunun habercisidir.
* Yusuf'un fazileti şehvete meylinin olmaması değil, meyli olduğu halde şehvete karşı durabilmesidir. Gönlünün akmadığı şeyle sınanmış olmazsın ki!
(Bu başlı başına bir yazı konusu)
* Demek ki görmelerin hepsi, görünenin aslını görünceye kadar rüyadır.
diyordu Senai Demirci.

Tefekkürlü okumalar.
Sevgiyle kalasınız.

Dipnot: Pek sevgili yavrucuğum da pek çok beğendiğini not düşmemi istedi.

13 yorum:

Düş Kızı dedi ki...

Senin çektiğin her fotoğrafa bayılıyorum :))

Delibu! dedi ki...

Amaa amaa o kadar da güzel seyler söyleme bana, çok mahcup oluyorum Düş Kızıcığım :)
Pek çok sevgiyle.

Neşvünema bulmak.. dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Delibu! dedi ki...

Neşvünema bulmak;
Beni de çok etkilemişti, ve başka cümleler..

Amin amin, sınırı korumak, duruşunu belli etmek ne kadar zorsa, kıymeti de öyle büyük, kıymetini bulanlardan oluruz inşAllah.

Ben hatırlatma yapmadım ki, bana hatırlatılanları paylaşdım, vesile olabildiysem şükürler.

Mahcup olmamam mümkün değil, ben de böyle güzel yorumlarla mutluluk buıuyorum :)

Bilmukabele.

Swotpisces dedi ki...

hoş bir paylaşımmm...

Delibu! dedi ki...

Swotpisces;
Teşekkür ediyorum.
Sevgiler.

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

ben de çok sevmiştim.hep bana söylüyor beni kalbimden vuruyordu kitap :) en kısa sürede tekrar okumak istiyorum..

Delibu! dedi ki...

Güzel şeyler dükkanı;
Aynı şeyleri hissetmişiz demek ki :)
Evet güzel kitaplar tekrar tekrar okunmalı.

Sevgiyle.

Zeynebi dedi ki...

Hz Yusuf kıssası beni herzaman çok etkilemiştir ki ilk duyduğumdan itibaren ileride evlendiğimde oğlum olusa adını Muhammed Yusuf koymayı düşündürecek kadar..Senai Demirci benimde sevdiğim yazarlardan bulabileceğim ilk fırsatta bu kitabı da okuyacağım inşallah:))(Bu arada yazının ve resimlerin güzelliğine hiç girmiyorum bile;))Allah razı olsun sevgi ve muhabbetle...

Delibu! dedi ki...

Oku bakalıım, senin de değerlendirme yazını okuyalım inşAllah :)

(Bu arada iltifatlarına diyecek söz bulmakta zorlanıyorum:))

Baki muhabbetle.

valki dedi ki...

çok özel bi insansın...der giderim^^

Delibu! dedi ki...

MAhcup etme ama beni.
Senden özel değil Valki'cim :) Her birimiz özel yaratılmışız.

Pek çok sevgiler.

Adsız dedi ki...

keşke değişmeseydin be senai abi şimdi çok yavan kalıyor cümlelerin.Şeytandan ve siyasetten ALLaha sığınman temennisiyle