29 Kasım 2012 Perşembe

Kitaplarla İlişki Durumum - II


* Kitaplarla haşır neşirliğim arttıkça kitaplara bakışımın da değiştiğini farkediyorum. 
* Roman okuma konusunda mesela; farklı düşünüyorum artık. İyi romanlar, roman okumanın da kıymetini ve anlamını öğretti. Romanlar giremediğim dünyalara giriş, tanımadığım insanlarla tanışma gibi bir şeymiş.
* Kitap okuma konusunda daha planlı gitmeye karar verdim. - plan, program gibi kelimelerin sıkıcılıkla eş değer olmadığını anlatan bir şeyler de yazmayı düşünüyorum bir ara-
* Ayın başında okuyacaklarıma karar verirken; biraz ruhuma hitap edenlerden, biraz alanıma -bu kısım biraz karışık, dipnotta- dair bir şeylerden, klasiklerden -küçüklüğümdeki kitap okuma durumumu biliyorsunuz, klasiklerden de epeyce eksiğim-, not aldığım yabancı yazarlardan ortaya karışık şeklinde yapmayı planlıyorum. 
* Yeni yazarlarla tanışmaya ağırlık veriyorum, zira tanışmayı istediğim o kadar çok kitap ve yazar var ki.
* Yeni kitap ve yazarlara birine sorup 'Bana yazar, kitap önerir misin?' diye karar vermiyorum hiç bir zaman. Bunu pat diye tanımadığım insanların arasına düşmek gibi düşünüyorum.
* Bir kitap/yazar hakkında sevdiğim bir yazar ya da blog yazarı bir şeyler yazmışsa merakım uyanıyor, sonra öncelikle yazarın hayatı hakkında bir şeyler okuyorum, başka yorumlar var mı ona bakıyorum, ekşi sözlükte neler yazılmış bakıyorum -başlıkları incelemeyi sevmem ekşide,sadece aradığıma bakarım-, böyle bir ön bilgiyle başladığımda okuduğum anlam kazıyor gibi geliyor.
* Tabi ki ön bilgi edinmeden okuduğum kitap/yazarlar oluyor, genellikle kütüphanede gezinirken dikkatimi çekerse, orada okumaya başlıyorum.
* Ve vikitap.com'u bilmeyen var mı? Sevimli.

  Bi' dakka ya!
  Bu kadar ayrıntıya nasıl girdim ben. Belki birilerine bir faydası dokunur.
  Kitaplarla kalın, hoşça kalın^^

Dipnot 1: Kitaplar hakkında atıp tuttuklarım sadece yaşantıma dayanmaktadır, fazlasını bekleyenlere faydası dokunacak şeyler değil.
Dipnot 2: Hıh alanım demiştim, lisansta matematik bölümü okuduğumu bilenler vardır, eğitim alanına merakımı da. Şu an formasyon alıyorum, artık kendimi yavaştan eğitimcilere dahil görebilir miyim?
Dipnot 3: Kitap okuma hevesimi artıran süpper bloglar: DicleGölgeliyolKendiniahmetsanansüleyman ^^

11 yorum:

mordefter dedi ki...

seni bu siteye alalım eda:

goodreads.com
mehlika

Cessie dedi ki...

Öncelikle blogları paylaştığın için teşekkürler, böylece inceleme imkanı bulacağım.

Sonralıkla, tavsiye almadığını söylemişsin. Ama ben duramayacağım... Tanıyor musun bilmiyorum ama bu sene okuyup da etkilendiğim 3 yazarın ismini anmadan edemem.

İlki Trevanian. Trevanian'ın sadece bir kitabını okudum ki o da Katya'nın Yazı'ydı. Beni öyle derinden etkilemişti ki anlatamam. Trevanian çok fazla eser vermediğinden ve onu hayatıma yaymak istediğimden diğer kitaplarına bulaşmadım henüz.
http://sibiryakoylusu.blogspot.com/2012/07/katyann-yaz-uzerine.html

Bir de José Saramago var. Onun 3 kitabını okudum. José'nin anlatımı değişik biraz, o yüzden herkes sevmiyor onu okumayı. Ama ben hayranım o adama. Hatta "o benim manevi dedem" diye ortalıkta dolaşmışlığım da çoktur. Ben Saramago'yu "Ressamın Elkitabı" ile tanıdım. Sonra "Kabil" ve "Filin Yolculuğu"nu okudum. Üçünün içinde en sevdiğim "Ressamın Elkitabı" oldu.

Son olarak bir de James Baldwin var. James Baldwin de eşcinsellik ve ırk sorunları ile ilgili yazan bir yazar, zenci. Döneminde siyah-beyaz çatışmasının ve cinsel kimliğe karşı yaklaşımların sert ve acımasız olduğunu sanıyorum. Gerçekten çok kasvetli fakat etkileyici yazıyor.
http://sibiryakoylusu.blogspot.com/2012/09/dost-mektuplar-uzerine.html

Umarım kurugürültü etmedim.
Sevgiler.

Delibu! dedi ki...

Mehlika;
Yaa o siteyi biliyorum da elim gitmedi bir türlü, vikitapta takılıyorum bazen ama orası daha profesyonel sanırım, geleyim madem :P

Cessie;
Hayır yanlış anlaşılmışım, tavsiye almıyorum demedim aslında, birine sorup bir kitap ismi öğrenip hemen o kitabı okumam dedim, benim araştırmam lazım dedim :)

Tavsiyelerini dikkate alacağım tabii ki.

Kuru gürültü mü! Estağfirullah ^^
Bilhakis memnun oldum, vaktini ayırıp yazmışsın.

Sevgiler.

Hayat Bir Dejavu dedi ki...

Ne güzel sıralamışsın =) herkesin böyle bir yazısı olmalı kitap okurları içindekilerin.
Ben de bir gün yayınlarım inşallah :)
Ben de kütüphaneden kitap almaya başladım artık ama kitaplar konusunda içimde bir şeyleri tam olarak yerleştirmem lazım.

Delibu! dedi ki...

Hayat Bir Dejavu;
Aa beğendiğine sevindim Dejavuvum :)
Okumak isterim senin düşüncelerini de.

Kütüphane konusu biraz garip bir konu aslında, bir yanım kütüphaneden kitap alıp okumayı seviyorken bir yanım sevmiyor, bir yanım gerekli görürken bir yanım hepsini kendin al diyor, bir şekilde anlaşıp gidiyoruz ^^

Sevgiyle.

Hayat Bir Dejavu dedi ki...

Kütüphane konusunda aynı duyguları paylaşıyoruz. Bu konu tamamen bir muamma yalnız ben bir yerde bunu bağladım kendimde, postta açıklarım :)

dmisal dedi ki...

Ben okuma konusunda düzenli düzensiz bir tavır içindeyim. Aylık ve yıllık kayıt tutuyorum ama seçimlerime keyfimle kahyası birlikte karar veriyorlar. :)

Bu arada fotoğraftaki kitaplardan Senin Hikayen ile Müslümanca Düşünme Üzerine Denemeler'i okudum beğendim.

Son olarak plan ve program konusundaki fikrine katılıyorum, vaad ettiğin yazıyı bekliyorum.

:)

beni biraz böyle hatırla dedi ki...

vikitap.com ve bloglarla tanıştırdığın için teşekkürler ne gusel oluyor böyle dimi yaa :) benden de naçizane tavsiye okumasitesi.com

Delibu! dedi ki...

Dmisal;
Ne güzel, keyfinle kahyası güzel kararlar veriyorlardır :)

Ben de beğeneceğimi umuyorum. Yazı da ne zaman toparlarsam gelecek inşAllah Misalcim.

Beni biraz böyle hatırla;
Rica ederim ne demeek :) Bakayım o siteye hemen.

Sevgiler.

mrhbhyt dedi ki...

plan ve programla ilgili yazını merakla bekliyorum başka birine yazar yada kitap sorma hakkındaki düşüncene çok katılıyorum kendimi çok yabancı hissediyorum son olarak kendimi eğitimci olarak görebilir miyim demişsin ya bence eğitimcilik senin ruhunda var bunun içten gelen birşey olduğunu düşünüyorum hoşçakal :))

Delibu! dedi ki...

Yazıyı hafta içi yazabilirim inşAllah diye düşünüyorum, beklentiyi çok mu yükselttim yazı hakkında acaba :)

Vaauv ruhumda mı var! Hoşuma gider böyle şeyler tabi, mutevazı olmak lazım :P Şaka bir yana inşAllah öyledir Cansev :) Yakıştırman için teşekkür ederiim.

Sevgiler.