19 Aralık 2012 Çarşamba

Süper Çocuk'la Tanıştık


Bugün iki tane konuğumuz var; Süper Çocuk ve Ebrar(9)-kardeşim-.
Hoş geldiniz diyelim önce ^^

Çocukların kitap okuma alışkanlığı kazanmasını isteriz hep, hediye kitaplar alırız, alışsın, sevsin diye, arada bir de 'Hadi kitap oku.' falan deriz. Yani sizi bilmem ama ben derim. Sonra düşündüm de; bunu söylemek itici oluyor. Sonra cümlemi 'Hadi birbirimize kitap okuyalım mı?' diye değiştirmeye karar verdim. Şimdilerde zaman zaman bunu yapıyoruz; artık Ebrar'ın bir tane birlikte okumaya devam ettiğimiz, bir de kendi okuduğu kitabı oluyor.

Birlikte okuduğumuz kitapların ilki: 
Süper Gözlerim Olsa Allah'ı Görebilir miyim?-Zeynep Sevde Paksu

  Z.Sevde Paksu'yu tuvitırdan tanıdım, nerden girdiğimi hiç hatırlamadığım bir şekilde sayfasına ve hakkında bilgilere ulaştım, takdir ettiğim biri oldu. Bu kitapla tanışmam da bu şekilde oldu yani. Kuzenlerime ve Ebrar'a aldım, aldığım duyumlara göre kuzenimin sınıfında dolaşıyormuş kitap, baya kişi okumuş, pek mutlandım. Zira  içinde çok faydalı bilgiler barındırıyor; eğlendirirken öğretiyor diyeyim mi şimdi klişe klişe? Ama öyle.


Tam bir süperbabannesi var Süper Çocuk'un, ikisi de pek maşAllahlıklar! 


Ve tabi gördüğünüz gibi çizimlerin sevimliliği, yazının puntosu bi' harika!

Vee konuğumuz Ebrar'ın deneme defterine* kitap hakkında yazdıkları-izin alınmıştır-;


Okumalı günleriniz olsun.
Hoşça bakın zatınıza.

Dipnot1*: Ebrar yazı yazmayı sever, hikayeler oluşturur falan. Ben de ona hediye defter almıştım, hepsini bir arada bulunduralım diye. Ben küçükken 'kompozisyon' yazmayı hiç sevmezdim, bu yüzden Ebrar'ın yazı yazmayı sevmesi çok hoşuma gidiyor.
Dipnot2: Çocuk kitapları hakkında yazan Bir Dolap Kitap'ın bugünkü yazısı da tam denk düştü. Çocuklara kitap özeti yazdırmanın gereksizliğini yazmış. Ben de özet yazma meselesini sevmeyenlerdenim, zira bu bir 'iş' olduğu için çocuk mekanik bir şekilde yapıyor, hatta yapmıyor. Çocuğun düşünceleri, hissettikleri, kitabın her noktasını hatırlamaktan daha önemli bana göre.

12 yorum:

cicileydi dedi ki...

bu süper bir öneri kitap oldu
kızıma alıcam tşkler.

Delibu! dedi ki...

Cicileydi;
Süper okumalar, kızına selamlar öyleyse :)

Sevgiyle.

Hayat Bir Dejavu dedi ki...

Edacığım, ben de okurken Bir Dolap Kitap'ın bugünkü yazısını anımsamıştım, isabet olmuş.
Bu postu da çok çok sevdim. :)

Delibu! dedi ki...

Dejavu;
Evet öyle denk düştü.
Teveccühünüz Dejavucuğum! :)

Sevgiyle, her daim.

asi dedi ki...

benim hiç bir kardeşim kitap okumuyor ama 16 yaşında en küçüğü sanırım bu yöntem onda işe yaramaz :)

Delibu! dedi ki...

Asi;
Evet o birazcık büyümüş, ama onun da ilgisini çeken bir tarz olur mutlaka, inşAllah keşfederler ve severler ^^

İçtenlikler.

Balık dedi ki...

Bir çocuk kitabı için ilustrasyonları hazırlamaktayım şu günlerde, umarım okuyacak olan çocuklar onu da severler.. ne tatlı bir paylaşım olmuş bu. :)

Delibu! dedi ki...

Balık;
Ben şimdi 'Ay ne güzeel bir uğraş!' diyeceğim, sen de öyle hissediyorsun zaten ^^
Bence severler, pek tatlı çiziyorsun sen de çünkü.
Pek teşekkür ederiim.

İçtenlikle.

Delibu! dedi ki...

Balık;
Ben şimdi 'Ay ne güzeel bir uğraş!' diyeceğim, sen de öyle hissediyorsun zaten ^^
Bence severler, pek tatlı çiziyorsun sen de çünkü.
Pek teşekkür ederiim.

İçtenlikle.

Balık dedi ki...

Aslında pek de öyle değil ama başka mevzular bunlar:)
Teşekkür ederim.

Gul/İnn dedi ki...

not edeyim bu kitapları yakında ihtiyacım olacak :)

Delibu! dedi ki...

Gülin;
Çok heyecanlıı!
Not et tabii, tatlı tatlı okursunuz inşAllah :)

Sevgiyle.