21 Haziran 2012 Perşembe

'Matematik Yaramazdır'


  Kütüphaneyi sadece kitap okumak için kullanmayı özleyen kız bitirme projesi için kitap ararken, gözüne bir kitap ilişir. Zaten kitapların kapaklarına ve isimlerine zaafı olduğu bilinmektedir. Yine karşı koyamayacağı bir isimle (Matematik Yaramazdır) karşılaşmıştır, ve sonu kitabı alıp 'self-check'e doğru ilerlemek olmuştur.


  Bahsi geçen karakterin Delibu olduğu şüphesizdir. Bahsi geçen kitabın isminin hakkını verip, karakterimizi zaman zaman projesini yazmaktan alıkoyarak yaramazlığını yapması ise hükümsüzdür.

 Nedir bu kitabı çekici yapan, isminden başka diye soracak olursanız, sevgili Ahmet Doğan'ın yaşamının, ve düşüncelerinin karakterimizi etkilemiş olmasıdır. Kimdir Ahmet Doğan? Kitabın ilk sayfalarındaki ropörtajının etkisini yitirmemesi adına çok da ayrıntılı anlatmak istemem, fakat öğretmen lisesi mezunu, daha sonra 3 yıl matematik eğitimi almış, ve bana göre matematik öğretmenin ne anlama geldiğini çözmüş biri.
 Bir yandan 'Matematikçi' olmakla, 'Matematik öğretmeni' olmanın farkını sürekli vurgularken, diğer yandan derin matematik ve ispat bilgisini öğretirken kullanması, karakterimizi etkileyen bir diğer özelliği. Her ne kadar temelini öğretmek/öğrenmek daha zor olanıymış gibi gelse de, matematiğin ancak temelinden göstererek, ispatlarıyla öğreterek sevdirilebileceğini gördüm diyebilirim.
 
    Sevdiğim cümlelerin sadece bir kaçı;

* Matematik 'yaramaz'dır. Yaramazların işidir matematik. Bu özelliği keşfedildiğinde korkutmaz olmak ne kelime, öyle bir sevilir ki. Hangimiz sevmeyiz yaramazlığı?

* Merak duygusunu kışkırtırsan, öğrenci araştırır, bulur, seninle tartışmaya gelir. Öğrenciyi olabildiğine beyinsel olarak özgürleştireceksin.

* Matematik soyut bir dil; laboratuarı insanın beyni, aracı da kalem, kağıt.

   Kitap zaman zaman ilgi çekici hikayeler, öğrencilerinden örnekler ve çoğunlukla ilgi çekici problemlerin çözümleri üzerine sohbetlerden oluşuyor. Bir önce bahsettiğim 'Herkes için Matematik' kitabından daha kolay, anlaşılır bir dili var. Ve bir klişe kalıpla bitirmesem içim rahat etmez: Matematik öğretmeyi amaçlayan herkes okumalı bence :)

Dipnot 1: Ödünç kitap okumayı çok sevmediğimi söylemiştim. İşte yine bir kitapla duygusal bağ kurma vakıası yaşandı, ve ben bu kitabı satın alacağım sanırım. Beğendiğim kitapların kütüphanemde olmasını istiyorum ne yapalım :)

Dipnot 2: Kitabı kütüphaneye teslim etmem gerektiği için foroğrafını da çekmeyi unutmuşum, böyle de kötü bir şey işte kitaba sahip olamamak :)

Öğrenmeli, okumalı günler diliyorum.
Hoşça bakın zatınıza.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

kitabın kapağı burçların yıldız haritasını anımsatıyor. lacivertimsi olduğundan hoşuna gitmiş olabilir mi? :)

Unknown dedi ki...

matematikten pek hoşlanmam ama merak ettim bu kitabı :)

Delibu! dedi ki...

Men de boor;
Hayır bu kez beni çeken kitabın ismiydi :) Aksine kapağı ise çok da hoşuma gitmedi

Gülin;
Belki yaramazlık hoşuna gider, bir bak bakalım :)

Blueways dedi ki...

Tebrik ederim, gayet guzel bir blog olusturmussun. Bloguna soyle bir goz atayim dedim ve ilgimi ceken bisi oldu. Anibiriktiricileri bencil olmaz\mamali yazini gordum ve orda bir fotograf ilgimi cekti, "I love math" isimli gunlugun. Hayret ettim biraz, hatta soyle dusundum matematik seven birisi mi acaba. Yok canim yanlislikla (ustundeki kalp resmi hosuna gitmistir) almistir soylendim.
Daha sonra hemen altinda (define bulur gibi)Matematik "Yaramazdir" dir adli kitabi gorunce buda bizim taifeden dedim (umarim oylesindir).
Matematik Yaramazdir isimli yazini okudum ve ordan yazdigin vecizeleri face de paylastim. Guzel bir yazi olmus tesekkur ederim :)

Dipnot: Bu arada bende dipnot duseyim senin gibi :) Ben de matematik okudum (ayni zaman da egitimcide sayilirim) o yuzden matematikle ilgili paylasimlar dikkatimi cekmistir...

Delibu! dedi ki...

Blueways;
Pek çok teşekkür ediyoruum güzel sözleriniz için.
Bir kaç şeyi düzelteyim o halde; 'I love math' isimli defter benim günlüğüm değil, bölümden bir arkdaşıma hazırladığım bir defter.

Matematik okudum, evet, seviyorum da ama tam bir matematikçiyim diyemem.

Paylaşılmak güzel şey, paylaşın tabi ki :)

Dipnot: Dipnotlar güzeldir.

İçtenlikle.