5 Ağustos 2011 Cuma

I'm a Muslim.

   Baba Ali'yi tanır mısınız? İranlı iyi ki var dediğim şeylerden birini yapan; video blog çeken bir müslüman. Ummah Films sitesine tıklayabilirsiniz.
   Neyse ben ara ara videolarını izlerim, hem eğlenceli, hem anlam yüklüdür videoları. 'Aa evet yaa.' derim izledikçe :) Bugün de Muslim Characters videosunu izleyince yine 'Haklı ya.' dedikten sonra sizlerle paylaşmak istedim.
   'Being muslim is an honor. Be proud of it./ Müslüman olmak bir şereftir. Onunla gurur duy.'  
   Ben hep bunu vurgularım cümlelerimde. Bana göre Müslüman olmaktan utanmak gibi bir durum olmamalı. İnançsız, ya da aynı görüşü paylaşmadığımız insanlar olabilir çevremizde, ama bu bizim yaptığımızı, düşündüğümüzü saklamamızı gerektirmez. 
   İstemli ya da istemsiz bunu hissedenler/yapanlar oluyor. Arkadaşına namaz kılmaya gideceğini söyleyemeyenler, ya da inancına ters bir şeyi sırf inancından ötürü yapmadığını söylemek yerine bahaneler üretenler olabiliyor. Neden bu geri çekilme? Neden yaptığının arkasında duramama? Sahiplenilmediğinden olabilir mi, ya da hakiki manada olmayan sevgisizlikten..Yaptığın şeyi seviyorsan, sahiplenirsin. Ben buyum, benim değerlerim bu dersin, ve karşındaki de saygı duyar, tıpkı senin ona duyduğun gibi..
   O değil de, bir de böyle yaparak basitleşiyorsun. İnsan düşünceleriyle değer kazanır. Sen düşündüklerine sahip çıkmıyorsan, hiç olursun..
   
   Rabb'im değerlerimizle yaşamayı nasip etsin inşAllah.
   O'nunla kalasınız..

12 yorum:

Unknown dedi ki...

çok haklısın insanı var eden şeyler inançlarıdır, inancının arkasında duramıyorsan sana saygı duyulmasını bekleyemezsin, senin sahiplenmediğin inancını senin için kimse sahiplenmez. hayırlı ramazanlar verdiğin linklere hemen bakıyorum.

Delibu! dedi ki...

Evet Dürr-i Yekta aynen öyle..
Beğeneceğini umuyorum :)
Sevgiyle..

pelinpembesi dedi ki...

kesinlikle katılıyorum.ibadet gizli ama insanlar arasında oluşan ikilik yüzünden, saklamak istemiyorum.namaz kıldığımı, oruç tuttuğumu açık açık söylerim.benden beklemediklerinden çok şaşırırlar..

Delibu! dedi ki...

Ne güzel Buket :)
Bu yapıyorum ediyorum diye övünme olmadığı müddetce güzel birşey..
Rabb'im ibadetlerimizi kabul etsin inşallah :)
Sevgiyle..

eflatunkedi-nisa ercan dedi ki...

türlü türlü yorumlar yazdım, türlü türlü felsefeler patlattım, yazdim sildim yazdim sildim siz görmeden...

"Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol" der Hz. Mevlana

Sevgiler,

Nisa

Derya dedi ki...

Yazını okuduktan sonra gittim bir iki videosunu izledim, pek sevdim. Artık canım sıkıldıkça bunu izliycem. :)

Delibu! dedi ki...

:) En güzelini söylemişsiniz.
Sevgiler..

Delibu! dedi ki...

Deryamisal
Ben de canım sıkılınca izliyorum :) çok eğlenceli, hem de boş değil. Beğenmene sevindim.
Sevgiler..

Taurus dedi ki...

Aynen de haklısın :)
Ama bunu daha çok kişiliksiz insanlar yapıyor.Kompleksinden toplum tarafından kabul edilmeyeceğini düşünüyor,utanıyor.Yani kısacası bunlar hasta insanlar :) Oysaki dediğin gibi insan düşünceleriyle vardır.Her neyse önemli olan Allah'ın kabul etmesi... Kınayıcının kınamasından korkmadan söylüyorum;Elhamdülillah Müslümanım ve bununla-seninde dediğin-gibi gurur duyuyorum! :)

Delibu! dedi ki...

Taurus;
Rabb'im o insanlara da müslüman olmakla gurur duymayı nasip etsin inşAllah. Guru duymak güzel şey :)
Sevgiler..

Lunarita dedi ki...

Blogunla ve bu insanın videolarıyla tanıştığıma memnun oldum^^

Sevgi ile,
Luna.

Delibu! dedi ki...

Ben de memnun oldum Luna :)
Sevgiyle..