26 Mart 2012 Pazartesi

'Herkes İçin Matematik'


  İsmi meraklanmama sebep olsa da,ismini çok sevmedim açıkçası. Orijinal ismini de bulamadım, muhtemelen farklı bir şekilde çevirmişler,  bilen varsa bilgilendirilmeye açığım.

  Ama kitabın içeriğini sevdim. Hem bir matematikçinin, hem bir eğitimcinin ilgisini çekecek bir ilerleyişi var. Henüz tam olarak eğitimci olamasam da, benim kafa yapıma uygundu sonuç olarak. Matematiğin sadece teorik kısmından fazlaca sıkılmış biri olarak iyi geldi diyebilirim teorikle yaşamdan örneklerin birleşmesi. Daha geniş kapsamlı olsa daha mutlu olurdum tabi, zira fazlaca olasılık üzeriden gidiyor kitap. Ara ara güldürürken yüzümü, ara ara 'Evet yaa, ben de bunu diyordum.' tarzında düşüncelere gittim. Sanki mizah kitabından bahsediyorum, 'Güldürürkeen düşündürüyorduu sevgili Paulos amcaa' diyeceğim :)

   Şöyle bir atıfla giriş yapılmasından anlamıştım ben zaten kitaba ısınacağımı:

- 'Sınav yoktur, bu yüzden kitap serbest olarak okunabilir, ve arada çıkan zor pasajlar çekinmeden atlanabilir.' 

 Sevgili Paulos amcamız, 'Ayy matematik mi, hiç anlamam, sen hesaplasana.' modunda olan kişileri sayı cahili olarak tanımlarken (tabirden pek hoşlanmadım); aslında bunun tam olarak kişinin suçu olmadığını da atlamıyor.

- 'Sayı cahili kişiler, küçük miktarların toplanabileceğini anlayamazlar. Onlar küçük şişelerdeki saç spreylerinin ozon tabakasının delinmesinde rol oynayabileceğini ya da özel arabaların asit yağmuru sorununa katkıda bulunabileceğine inanamazlar.'


- 'Bana göre çok fazla sayıda insan, başlarına gelen talihsizlikler karşısında 'Neden ben?' tutumunu takınır. İnsanların çoğu bunu yaparsa, bunda istatistiki yönden bir yanlışlık olduğunu anlamak için matematikçi olmanız gerekmez.' 


- 'Matematik önemliyse(ki mutlaka öyledir), o zaman matematik eğitimi de önemlidir. Konularını daha geniş kitlelere aktarmaya tenezzül etmeyen matematikçiler, biraz da olsa, hayır kurumlarına hiç bir katkıda bulunmayan multimilyonerlere benzerler.' 


Dipnot 1: Kitabın baya bir kısmının matematiksel terimler içerdiği uyarısını yapmak isterim.
Dipnot 2: Zaman zaman kategori değiştiren blogum şu sıralar kitap blogu modunda takılıyor, zira şu sıra okul, özel ders verme aktiviteleri dışında yapabildiğim en güzel şeylerden biri kitap okumak :)

Okuya kalın.
Hoşça bakın zatınıza :)
   

17 yorum:

Adsız dedi ki...

matematik çekingeni olarak merak ettiğim bir kitaptu delibu'cum :)

Delibu! dedi ki...

Hayattan örnekler olması sebebiyle ilgini çekebilir, zaten aralardaki matematiksel pasajları atlayabilirsin diye de izni var :P Keyif alabilirsin :)

Sevgiler Dejavu'cum.

Kübra'nın GÜNLÜĞÜ dedi ki...

canım bana matematiği sempatik gösteren tek kişisin:)
kitap falan fayda etmez,
hayırlı haftalar,sevgiler:))

Delibu! dedi ki...

Kübra;
Çok hoşsun Kübra'cık yaa :) Azcık sempati uyandırdıysam ne mutlu bana. (Büyük idealler peşindeyim :P )

Sevgiyle.

Adsız dedi ki...

öss de full yapmıstım mat1 mat2 yi :) şimdi sorsan zerre bir şey hatırlamam :) gençken severdim işte :P 3 yıl önce filan

Delibu! dedi ki...

Renkli Hayat;
MaşaAllah, aferin kızımıza :)

MERVE dedi ki...

matematik bölümünde olduğun belli canım :) okuduğun kitaplar bile matematik üstüne :) ben de senin gibi matematik sever bir gencim aslında.

Delibu! dedi ki...

Merve;
Aslında matematik içinde kaybolmuş, kendini matematiğe adamış biri değilim. Sadece sayılardan korkulmaması gerektiğini ve matematiğin hayatımızın her köşesinde olduğunu savunuyorum. Ne güzel Merve'cik sevmen:) Ben senin bölümünü bilmiyorum amaa?

Sevgiyle.

sosyalafis.blogspot.com dedi ki...

tebrikler güzel bir açıklama olmuş. bende de bir merak uyandı evet.

Delibu! dedi ki...

Teşekkürler, keyifli okumalar.

MERVE dedi ki...

canım benim ilk kez mimlendim, seni de mimlemek istedim :) haberin olsun

Lunarita dedi ki...

sana bir mim gönderdiğimi söylemeliyim. ^^

canım benim, sevgiler,
luna.

Unknown dedi ki...

matematiği pek sevmem eğlenceli anlatıyorsa okuyabilirim aslında :)

Delibu! dedi ki...

Kitabın yarısı bolc matematiksel terimler içeriyor, sevmiyorsan sıkılabilirsin Gülin :) Ama kütüphaneden bakıp deneyebilirsin bence.

Sevgiyle.

Zeynebi dedi ki...

Sane Çok Yönlü blog ödülü vermek istiyorum yaparsan çok sevinirim:)

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

İlginçmiş, matematiği bilmece gibi çözmeyi severdim lisedeyken. Bu kitap benim için de güzel olabilir. İçerik ve bilgilendirme için teşekkürler.

Delibu! dedi ki...

Güzel olur o halde inşAllah :) Keyifli okumalar.