21 Temmuz 2013 Pazar

[RamazanMutluluğu'3] & Haneler

Bereketli haneler,
Neşeli haneler,
Kalabalık haneler,
Huzurlu haneler,
Mis kokulu haneler,
Büyük haneler.
Dost haneler.

'Hanenizde oruçlular iftar etsin! Sofranızdan ebrar (salih insanlar) yesin! Melekler de size (rahmet ve mağfiret) duasında bulunsunlar!'
[Ebu Davud, Et'ıme 54]

 Aşina olduğum fakat pek kullanmadığım 'hane' kelimesini çok severim. Kelimelere sevgim şüphesiz çağrıştırdıklarından. Hane kelimesinin çağtıştırdıklarını düşündüm; evin halkı, kendine özgü rayihası, misafirlerin giderken gözünde canlanan yemekleri/sofraları, istemsizce uyulan kuralları ve farklı anlamalar ifade eden özel günleri.. Farkettim de; 'bizim hane' ifadesinin barındıkları ne çok.

 Her şeyi kendine özgü olan hanelerin Ramazanı güzelleştirme çabaları da farklı.
 Bizim hanenin Ramazan güzelliği; her defasında komşularımızın eve sığdırdığımız insanlara hayret ettiği büyük iftarlarımız. Annem zaten 'atom karınca' diye anılır da, bu özelliği Ramazan da iyice belirginleşiverir. Kalabalık iftarlarımızda misafirlerimiz bizim haneye özgü yemekleri beklerler, Ramazan gelmeden tembihler başlar; 'Ben kasaba pilavından isterim, ben mantını özledim, paça çorbasından başka çorba yapma.'

 Beni en çok mutlandıran;
 Yaz nimetinin güzelliğiyle yapılan bahçe iftarlarımız.


Beni en çok gülümseten;
Şüphesiz ananem.
'Edaa gızıım icuk gel hele. Senden bi' şey isticem' derken ben anlarım da ne diyeceğini, o baş parmağıyla işaret parmağını birleştirip ağzına götürür. Ben de mutfağın yolunu tutarım. Kahve müptelası ananeciğim.


Beni en çok hüzünlendiren;
Mahallenin yalnız büyükannelerine yaptığımız iftar. Davete yalnız icabet etmek zorunda olmaları, hastalıklarından ötürü tereddütle yemeleri, geçen sene iftarda olan bir tanesinin 'Seneye anneni de çağır.' diyerek ayrılması, ve seneye -yani bu sene- artık çağrılacaklar listesinde olmaması.
Tüm bunlara rağmen hala dünyaya olan bağlılığımız ayrı bir hüzün sebebi.

Bugün Ramazan'13 ve biz sadece Ramazanın ilk 2 günü çekirdek aile olarak iftar yaptık, şükürler olsun.

Misafirli sofralarınız olsun.
Duamız eksik olmasın.
Ramazan'13 1434

17 yorum:

Hümeyra'nın denizi dedi ki...

Demek sizin hanenin sofrasına oturmayan bir ben varım.Beni de çağırın lütfen iftar sofranıza :)Teyzeye Allah rahmet eylesin.Ramazanda çağırılan misafir kısmetiyle,bereketiyle gelirmiş.Sofranızdan bereket hiç eksilmesin.Ben büyüdükçe tüm ailenin oruç tuttuğu günler azaldı.Hastalıklar,yaşlılık vb derken bir de bakıyorsun ki tek başına iftara sahura kalkıyorsun.Sizin sofranızda sayınız hep tam olsun.Sevgilerimle

Delibu! dedi ki...

Hümeyra;
Ah buyur gel tabii!^^
Rabb'im razı olsun, güzel dualarına Amiin diyorum.
Sofralarımızın bereketi eksik olmasın.

Sevgiler.

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

buraya gelip ne güzel demeden çıkmıyorum :)) Annenden Allah razı olsun..o ne güzel bi düzen kurmuş. siz de devam ettirin inşallah..Rabbim geçmişlerimze rahmet etsin..yaşlılar ve çocuklar bereket ve güzellik vesilesi..artık biraz büyüdüğümüzdenmidir nedir yaşlılar daha bi sevimli gelir oldu.dolu dolu bir ramazan diliyorum..

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

buraya gelip ne güzel demeden çıkmıyorum :)) Annenden Allah razı olsun..o ne güzel bi düzen kurmuş. siz de devam ettirin inşallah..Rabbim geçmişlerimze rahmet etsin..yaşlılar ve çocuklar bereket ve güzellik vesilesi..artık biraz büyüdüğümüzdenmidir nedir yaşlılar daha bi sevimli gelir oldu.dolu dolu bir ramazan diliyorum..

üsvet dedi ki...

ne güzel canım en bbüyük zenginlik bu..kasaba pilavına diyecek yok zaten bigün marifetli annenin ellerindende yemek nasip olabilir belki:)

Sade Bir Yaşam dedi ki...

Ne kadar güzel sevdikleriniz yakınınızda.. Bende çok severim kalabalık sofraları ama ailelerden uzağız bizde arkadaşlarımızla kurmaya çalışıyoruz o sofraları..

Unknown dedi ki...

bizden de kalabalık iftarlar eksik olmaz şükür! lakin bu sene bu sene havaların sıcaklığından olsa gerek yemeklerde ciddi bir hafifleme söz konusu ;)
ama sizin bahçeye ve atom karınca annenize hayran kaldım, Rabb'im güzel günlerinizi daim etsin, 'hane'nizde huzur eksik olmasın ;)

Mina Sancak dedi ki...

Bloğunu yeni keşfetmemin hüznünü yaşıyorum, gerçekte DOLU DOLU bir blog tebrikler!

morkalemlik dedi ki...

Ne mutlu size, Ramazan misafirle, güzel ve anlamlı.

Eksik olmasınlar :)

Annemin evi de şenliklidir böyle, özlüyorum her ramazan.

Hayırlı nice Ramazanlar

Sevgiler

Delibu! dedi ki...

Güzel şeyler dükkanı;
Güzellik gören gözdendir ^^
Amiin,Rabb'im sofralarımızı daim ettirsin inşAllah. Kıymet bilenlerden olmak duam.

Üsvet;
:) inşAllah Vildancım.

Pembe köpük;
Uzak olmak zor iş, ama olsun özlem de güzel şey pekala ^^
Oralarda yaşatın inşAllah.

Hayal otobüsü;
Haklısın sıcaklarda çekilmiyor ama annemi vazgeçiremiyoruz bazı şeylerden :)
Sofralarınızdan neşe eksik olmasın!

Mine Sancak;
Aman efendim ne güzel sözler bunlar! Mahcup oluyorum :)

Şaziye P;
Hakikaten öyle, kalabalık olmasa Ramazanın tadı anlaşılmıyor. Amiin!
Kavuşun inşAllah :)

Sevgiyle.

Adsız dedi ki...

Rabbim herkese kalabalık sofralarda büyümeyi nasip etsin...özelliklede yeni nesil çocuklarımıza..ne güzel fotoğraf kareleri...Maşallah Rabbim daim etsin İnşallah...

Delibu! dedi ki...

Biz izledik;
Amiin amiin, evet bugünün çocuklarının bu birliği öğrenmeye ihtiyacı var, zira benmerkezci büyüyorlar.
Fotoğraflar için ayrıca teşekkür ediyorum ^^

Muhabbetle.

Pembe Kreasyon dedi ki...

fotoğraf makinenizin marka ve modeli nedir :)

esen dedi ki...

heey:) güncelleme taa temmuzda kalmış neden ki acep?

Adsız dedi ki...

Blog yazmayı neden bıraktınız...çok keyif alıyorum bloğunuzu takip etmekten... insallah yakin zamanda donersiniz tekrar...sevgiler...

adincer dedi ki...

nerelerdesin cnm nasılsın? hayat nasıl gidiyor?

Delibu! dedi ki...

@secil duran;
Fujifilm s1700 eski ve fonksiyonsuz artık :)

@esen, cigden.fatih, adincer;
Döndüm :)