14 Temmuz 2014 Pazartesi

[RamazanGüncesi'1] Ramazan Coşkusunu Artırma Çabaları

Esselamü aleyküm;

'Ademoğullarının bütün amelleri kendileri içindir. Fakat oruç böyle değil. O benim içindir ve mükafatını (sadece) ben bilir ve veririm.'


  Ramazan-ı şerif hep duygularımı coşturan ve kalemimi yazdıran olmuştur. Özellikle bir kaç yıldır huy edindiğim Ramazan Notları yazma seramonilerime çokça şükrediyorum şimdilerde. Ramazan notları tutmanın en güzel yanı ise her okuduğumda o Ramazan coşkusunu hissederken, 'Eski Ramazanlarım nasıl geçmiş, şimdiki Ramazanım nasıl geçiyor?' muhasebesini yapabilmem. -E Ramazan en kutlu misafirimiz değil mi nihayetinde, her yıl daha güzel ağırlayalım ki; sonraki gelişi daha coşkulu olsun.-
   
   Zaman zaman aklıma geliyor; keşke çocukluk Ramazanlarıma dair bir anı defterim olsa da, şimdi önümde açılsa ve okusam. Zihnimi yokluyorum sık sık, çocukluk Ramazanlarıma dair anıları hatırlayabilmek adına. Hiç hafızamdan silinmeyen anılar var şüphesiz; Ramazan deyince gözümde canlanan o zamanlara ait sahneler.
Sahura çağrıldığında içeriden gelen çatal kaşık sesleri, davulcunun sesini duymak için 'anne beni erken uyandır' yalvarmaları, mukabeleye giden en küçük olmam ve teyzelerin beni sevmeleri, kış Ramazanları... -uzun uzun anlatmayı sevdiğim anılar-



  Eve girince de Ramazan hissedilsin istiyorum, halimiz ahvalimiz zaten Ramazan halini yansıtmalı da, evde de bir esinti olsun diyorum. İlk mahyamı yapıyorum bu düşünceyle. Kadim zamanlarda mahya yapımı pek zormuş, mahyacılar epey zaman uğraşırlarmış hazırlamak için; bizimki öyle olmasa da ben de evimizin mahyacısı oldum. Baktıkça yüzümü gülümsetiyor. 

  Bu ay öyle kutlu bir ay ki; işte böyle insanı halden hale koyuyor. Ne yapsam, ne etsem hali en güzel hallerden. Ve diyorum ki; Rabb'im bizi bizden iyi biliyor. Her yıl böyle bir aya sahip olmak, tazelenme sebebi; aslında Rabb'in kullarına her daim daha fazlasını yapabilirsiniz deme biçimi benim tahayyülümde. Daha fazla Kur'an-ı Kerim okuyabilirsiniz, bir ayda hatim yapabiliyorsunuz. Zaman zaman yatsı uzun gelir, oysa siz 33 rekat kılabiliyorsunuz. Açlığa tahammülünüz bakın ne kadar fazla, aslında çok yiyorsunuz. Ve daha bir çoğu. Kendimizi tanıyoruz her yıl yeni baştan,ve kendimizi aşıyoruz.

   Güzeli anlattıkça güzelliklerin artacağına inananlardanım. Bu demek değil ki; kötülükler bitecek. Kötülükler her daim var, İsrailin her Ramazan yaptığı zulümün artması gibi. Gönlüme dokunuyor, ancak dualarımıza dahil etmekten fazlası var mı bilmiyorum. Dualarımız Filistinsiz olmasın.

  Ramazan coşkumuz eksik olmasın.
Dualı Ramazanlar.
Ramazan'17 1435

Hamiş* Bana instagramdaki yazıların çok kısa deyip sitem eden, yazmama vesile olan kardeşyarımdır, demeden edemedim. Var'olsun.


16 yorum:

Adsız dedi ki...

"Ramazan notları" çok hoş bir fikir ve anı...hayırlı ramazanlar.selamlar.dua ile.

Delibu! dedi ki...

Selimhan Kalkan;
Rabb'im razı olsun. Ve aleyküm selam.

Hoşçakalın.

Pembe Kreasyon dedi ki...

Ramazanı hissedebilmek, hissettirebilmek güzel şey. Keşke daha fazla etkinlik olsa çevremizde çocuklarımıza,torunlarımıza anlatabileceğimiz Ramazanlarımız olsa. Ben seni instagramda çok aramıştım ama bulamamıştım . Buldum şimdi.

Delibu! dedi ki...

Pembe Kreasyon;
Her yıl arttığını farkediyorum aslında etkinliklerin. Aslında ben kendi içimizde Ramazanı hissetmenin en önemlisi olduğuna inanıyorum, o zaman her yaptığımız anlamlaşacak, Ramazan havası çevremizde hissedilecek diye düşünüyorum :')

Ah çok hoşsun!Hoş geldin öyleyse :)

Sevgiyle.

Delibu! dedi ki...

Pembe Kreasyon;
Her yıl arttığını farkediyorum aslında etkinliklerin. Aslında ben kendi içimizde Ramazanı hissetmenin en önemlisi olduğuna inanıyorum, o zaman her yaptığımız anlamlaşacak, Ramazan havası çevremizde hissedilecek diye düşünüyorum :')

Ah çok hoşsun!Hoş geldin öyleyse :)

Sevgiyle.

Unknown dedi ki...

Seneye ramazan ulasirsam eger bende ramazan notlati tutmayi düsündüm bu postu okuyunca.el yapimi mahyada aklimdaydi ama icraata gecirmemistim.senin yaptigin hem basit hem cici duruyo.ins seneye diyelim

Delibu! dedi ki...

Tahas Mama;
Ah ne güzel düşünmüşsünüz ^^ inşAllah Rabb'im nice Ramazanlara ulaştırsın.

Sevgiyle.

Bir Deli'nin Yavrucuğu dedi ki...

Vesilelerimiz hiç bitmesin, muhabbetimiz gibi daim olsun güzel görüşün biricik kardeşyarım! 💜 Ramazanlarımız hep beraber ve bereketli olsun inşAllah ^^

Delibu! dedi ki...

Bir Delinin Yavrucuğu;
Âmiin! Demekten başka ne diyebilirim ki dularına ^.^

đerkenαя dedi ki...

Ve aleyna aleykum selam canım,
Hayırlı Ramazanlarımız olsun inşaAllah :) Rabbim hakkımızda şefaatçi eylesin.

Ne güzel şeyler yapıyorsun, ilerde senin çocukların yada torunların da sana sorarsa sizin zamanınızda nasıldı diye, bu notlarını okursunuz beraber keyifle :)

Ramazanda herşey başka bir surete bürünüyor sanki, yemek yemek, uyumak, namaz kılmak, Kuran-ı Kerim okumak, Efendimiz(s.a.v)'i anmak...dokunduğu herşeyi güzelleştiriyor, kıymetini bilelim inşaAllah.

Yazılarını bizde bekliyoruz, sürekli bakıyorum sayfana, fırsat buldukça buralara da uğra :)

Hayırlı günler dilerim, muhabbet ve dua ile..

Delibu! dedi ki...

Âh derkenar'cım inşAllah öyle bir anne olabilirim, zira çocuklarımız anılı, hisli, duygulu yetişsin isterim :) Hakikaten öyle, Ramazan hayatımıza öyle bir dokunuş yapıyor ki kıymetlendiriyor her şeyi, 'Elveda ya şehri Ramazan' dediğimiz şu günlerde kıymetini biliyoruzdur inşAllah.. Ah eksik olmayasın, fırsat buldukça yazacağım inşAllah, alışkanlıklarında bir süreliğine blogun çıkması buraya yazmayı zorlaştırıyor sanırım :)

Muhabbetle

Unknown dedi ki...

Merhaba!
Blogunuzu severek hayranlıkla inceledim, çok beğendim çok..
Ne kadar güzel paylaşımlar bunlar.
Ne güzel insanlar var dedirttiniz, teşekkür ederim.
Takibe almak istedim link göremedim, ama ben benim bloguma beklerim.
Sevgilerimle.
dilekcebutik.blogspot.com

kocaeli temizlik şirketleri dedi ki...

güzel paylaşım

Delibu! dedi ki...

Merhaba Dilek Hanım
Mutlu ettiniz beni, varolunuz^.^
Takip butonum yok evet, şu sıralar çok paylaşım da yapmıyorum. Sevenler ara ara akıllarına gelsin girsin istedim :)

sadecenaciye dedi ki...

hayırlı ramazanlar ne hoş bir yayın tebrikler hemen bir mehya yapmalıyım çocuklara sevinsinler....

Delibu! dedi ki...

Ah ne güzel oldu şimdi yapın tabii ^.^ hayırlı ramazanlar olsun.