6 Kasım 2012 Salı

Küçük Ağaç'ın Eğitimi / The Education of Little Tree


 Okuyalı çok -baya çok, yaklaşık 6 ay- olmasına rağmen hakkında bir şeyler söyleme isteğim dinmedi. Burada çoğunlukla sevdiğim kitapları yazıyorum, paylaşıyorum. Çünkü bir kitap hakkında olumsuz bir şeyler söylemeye pek dilim varmıyor, kem küm ediyorum günlük yaşamımda sorulursa da. Bir başkasına göre benim beğenmemem kitabın kalitesi ya da içeriği hakkında çok bir şey ifade etmeyebilir çünkü. Velhasılı kelam, bahsedilesi gördüğüm kitaplardan birindeyiz; yazar burada 'Sevdim!' demek istiyor.

  Bu kadar açıklamadan sonra;
  Sadece Küçük Ağaç'ın masum soruları için bile okunabilecek bir kitaptan konuşuyoruz. Evet Küçük Ağaç adında bir miniğin gözünden dünyaya bir bakış. Ama orası başka bir dünya! Çok gizemli oldu, olsun. Bu sebepten kitapta doğallığı, masumiyeti, mekanik hayatın tamamen dışında bir hayatı görmek mutlu hissettiriyor, ve sonra düşündürüyor. Bilgemsi tavrıyla konuşan büyükbabanın sözleri de kitabın önemli kısmını oluşturuyor. İnsanın ve dahi bütün canlıların değerini bilmeyi, onları sevmeyi öğrenen Küçük Ağaç'ın dünyaya zaran veren, kıyıcı insanları anlayamaması normaldi tabi ki. Anlayamadı da. O her şeyi insancıl, içinden geldiği gibi, samimi, duyarlı şekilde yapan bir çocuk olmayı öğrenmişti.

  Ben kitabı okurken bir çocuğa ne kadar çok şeyin öğretilebileceğini, ne kadar olgun bir çocuk olabileceğini ve ne kadar üretken olabileceğini anladım, bunun mekanik bir şekilde, samimiyetsiz olamayacağını da. Sonra zaman zaman aklımda daha önceden TEDtalksda izlediğim/dinlediğim bir konuşma belirdi, eğitimin öneminden ve çocukların nasıl eğitilebilceğinden bahseden:


"Büyükbaba dedi ki anlamak gerekirmiş. Ama birçok insan anlamak istemezmiş çünkü anlamak zahmetli işmiş."
Düşünmeli, faydalanmalı okumalar.
Kitap okunmadan geçen günlerimiz olmasın inşAllah.
Hoşça kalın ^^
Dipnot: Kitabın kapağıyla aynı renkte kalemle altını çizmeyi seviyorum.

 To read in English;
 Although I read the book The Education of Little Tree 6 month ago, I don't restrained my desire to say something about it. In my blogposts I usually write about the books I like, since I don't want to say negative things about any book.

 After some explanations;
 It's a book that can be read only for questions of The Little Tree. It's like looking at the world through the eyes of  a child. The child had learned to love, value the living. The child couldn't understand how a person is chopper, and wasteful.
 The story shows us how a child can be grown up as mature, and productive. While I was reading the book, I remembered Ken Robinson's talk above.

Good readings.

13 yorum:

Lunarita dedi ki...

sir ken robinson'ı ne çok severimmmm! bu konuşması ise, tabiki de harika. müthiş yürekli bir eğitmen, süper fikirler sunan.

kitap tanıtımın içinse teşekkürler. bir de, o fotoğraftaki huzur ve düzen nasıl da hoştur öyle, bayıldım ki ne bayılmak! ^^

sevgiyle,
luna.

Tekne kazıntısı dedi ki...

s.a.bu post tamda sana sormak istedğim sorunun üstüne oldu resmen:)
17 kasımda tüyap fuarı başlıor belki duymuşsundur işte fuardan almak istedğim kitapların listesini yapıcam inş.ve de seninde önerilerini almak istiyorum çünkü şu vakte kadar hep olumlu oldu kitapların benim için hımmm ne dersin bana bikaç kitap önerebilir misin?

Düş Kızı dedi ki...

Büyükbabanın sözünü çok sevdim! ;)
Keyifli okumalar dilerim tatlım :)

Delibu! dedi ki...

Luna Lunaa;
Evet ben bu konuşmayla tanıdım kendisini, ve sevdim fikirlerini.

Pek teşekkür ederim fotoğraf hakkındaki yorumun için^^

Sevgiler Luna'cım.

Delibu! dedi ki...

Tekne Kazıntısı;
Öncelikle mutlu olduğumu belirtmek istedim, kitap tavsiyelerim hakkında bu güzel yorum için.^^

Türk Aynştaynı Oktay Sinanoğlu-Emine Çaykara : En genç profesör ünvanı almış birinin hayatını okumak olarak değil sadece, fikirlerini sevdim.

Başkası Olduğun Yer - Leyla İpekçi

Kadının Özgürlüğü - Safinaz Kazım

Mavi Kuş - Mustafa Kutlu

Oyuncak Tamirhanesi - Metin Karabaşoğlu

Ölü Ozanlar Derneği

Suskunlar - İhsan Oktay Anar

Türkçe Ezan Ve Menderes - Mustafa Armağan

Ve şu linkte de hakkında yazdığım kitaplar var:

http://deliibu.blogspot.com/search/label/DelibununSe%C3%A7tikleri

Delibu! dedi ki...

Düş Kızı;
Ben de çok sevdim.
Teşekkürleer, sana da Düş Kızıcım ^^

Adsız dedi ki...

Eda'cım ! Yine huzur dolu bir kitap tanıtım / fikir postu senden :)
kitapsız günümüz geçmesin amin amin.
maddeye bağımsız bir hayat düşlüyorum ..

Delibu! dedi ki...

Dejavu'cum;
Huzur diyorum ne güzel bir kelime!
Senin fotoğraflarındaki huzurdan hiç bahsetmiyorum, çok ayıp^^

Maddeye bağımsız hayat düşü, Amiin!

Tekne kazıntısı dedi ki...

çok teşekkür ederim:)

Hümeyra'nın denizi dedi ki...

Bir anne olarak bu kitabın bana ve oğluma katacağı çok şey var sanırım.Oğlumu gerçekten iyi bir insan olarak yetiştirmek istiyorum,bununla ilgili her bilgi ilgimi çeker.Tavsiye için teşekkürler, okunacaklar listeme ekledim.

Delibu! dedi ki...

Evet, zaten ben hep eğitim alanıyla ilgili konulara herkesin ihtiyacı var diyorum, zira anne-baba olmak kolay değil ^^ Böyle düşünmeniz ne güzel!
Rica ederiim, umarım faydalı bir okuma olur.

Sevgiler

ihlamurcum dedi ki...

Notumu aldım, bunu alacağım ve oğullarıma da vereceğim.Bende nedense Küçük Prens'ten çok etkilenmiştim,Bu zamanda iyi okuyucular olması hala beni heyecanlandırıyor. Ben ne yazık ki okuduğum kitapları değil, yaptığım yemekleri paylaşıyorum.Acaba kitapları da mı eklesem? Ama konsepti değiştirmeyeyim diyorum.sevgilerle.

Delibu! dedi ki...

Ihlamurcum;
Küçük Prens'i okuyamadım ben hala yaa. İyi okuyucu olabilelim inşAllah ^^ Sen bilirsin ama zaman zaman yapabilirsin, sana da çok faydası olur, tekrar gibi oluyor kitap hakkında yazmak :)

Sevgiler.