30 Eylül 2011 Cuma

Çekmekten Usanmadığım Yer; Köyüm.


Yağmurlu bir Eylül günüydü. Vedalar başlamıştı. Anneanneye de Allahaısmarladık denmeliydi, sıla-i rahim unutulmamalıydı. Köyüm'e doğru yola çıkıldı.


Yağmura yakalanmadım, anneannenin duasının hikmetiydi belki kim bilir (O(c.c) bilir!). Durakta beklerken gözümü takılan kareler oldu.




Anneannenin yaşadığı köydü sevilen.
O'nun şu kapının önünde oturması, 'Sizi bekliyordum.' demesiydi mutlu eden. Ki o kapı için benim peşime takılan arkadaşlarım vardı. O kapının mavisi huzur demekti. Geniş bir kapıydı, çünkü o kapının geleni pek çoktu.




Lastik ayakkabıları bilir misiniz ? Bahçeye girmek için kullanılır, ya da köyde çoğu zaman kullanılır. Onlarla bahçede ayağından çıka çıka dolaşmaktı sevilen.


Ve penceresi sevilir. Anneannenin orada oturup çocuklarını, torunlarını beklemesi sevildiği gibi. Her pencerede biraz hüzün, biraz umut yok mudur sizce de?


Benim anneannem tavuk aşığıdır desem abartmış olmam bence :) Bazen derdidir tavuklar, yumurtladıklarında neşesi, yavruladıklarında sevincidir. Anneannenin yumurtalarıyla mutluluğuydu sevilen. 




Köyüme olan sevgimi dinlediniz :)

O halde hoşça kalasınız!

16 yorum:

Sinejan dedi ki...

Kapının mavisi... Ne çok şey anlatıyor aslında, izleri, yılları, yaşananları... Geçmiş olmadan, geçmişte bir köy olmadan, gelecek olmuyor. Sevmeli bu köyleri...

Delibu! dedi ki...

Çok haklısın Sinejan :)

Must. dedi ki...

Benzer ayrıntılar..
Anneanneler bir tanedir.

Delibu! dedi ki...

Anneanneler ve babaannelerin yeri çok farklı hakikaten. Çocukla çocuk olabildikleri gibi, tecrübeleriyle de olgunluklarını korurlar. Eksik olmasınlar inşAllah.

Unknown dedi ki...

ne hoş bir post..o lastikleri iyi bilirim,tavuk aşkını,pencerede beklemeyi..ömürleri uzun olsun..fotoğraflar için ellerine sağlık..

Delibu! dedi ki...

Teşekkür ediyorum Gül/inn :)
Köyle haşır neşir olanlar biliyor aynı ayrıntıları galiba, ne güzel.
Amin amin!

Sevgiler.

biyasimadahagirdim dedi ki...

ne güzel fotoğraflar, hele o mavi kapılı olanlar..
Allah anneannene sağlıklı uzun ömür versin

Delibu! dedi ki...

Kapının güzelliği fotoğrafı güzel yapan :) Teşekkür ediyorum.
Amin amin diyorum.

Sevgiler biryasımadahagirdim.

Delibu! dedi ki...

Çok şükür!

Senin de huzurun eksik olmasın Zeynep! :)

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Köy yaşantısının havası ayrı bişey

Delibu! dedi ki...

Evet katılıyorum sana :)

Zeynep dedi ki...

Ne güzel fotoğraflar bunlar, yaşadıklarını bu fotoğrafların sana anlattıklarını çok güzel hissettirebildin bize ne güzel.
Mis gibi köy kokusunu estirdin burnuma, hele o yumurtaların duruşu beni alıp götürdü çok uzaklara.
Teşekkürler, mest oldum eridim bu fotoğraflarla ben...

Delibu! dedi ki...

Fotoğraflar bazen çok net anlatıyor hissi gerçekten..
Ben de özlemeye başladım bile..

Adsız dedi ki...

o mavi ne öyle.
hemen o köye gitmeli hemen o kapı ile fotoğrafım çekilmeli =)

Delibu! dedi ki...

Mavi;
Maviye mavi gider değil mi?

Kedisever dedi ki...

Mavi kapıya bende bayıldım tam fotoğraflık :) Güzel fotolar...