21 Aralık 2010 Salı

Boş Vakit Derken?

  Bugün bir tv programı izlerken sunucunun ‘boş vakit’ kavramının yanlışlığından bahsettiği dikkatimi çekti, dinledim, beğendim, paylaşmak istedim:
 ’Allah bizi üç şeyden hesaba çekeceğini belirtiyor, bunlar akıl, vahiy ve vakittir. O bizi vakitten dolayı hesaba çekeceğini söylerken bize nasıl ‘boş vakit’ verir. ‘Boş vakit’ yoktur, bize değerlendirmek üzere verilen vakit vardır. Bu kavram bize çok yerleşmiş, fakat boş vakit diye geçirilen zamanın bize geri verileceği teminatı mı var da bu kadar rahat bu zamanı harcayabiliyoruz.’ diyordu. Hayran kaldım ve düşünmeye başladım. Hakikaten ‘boş vakit’ diyeceğimiz bir zamanımız olmamalı, dinlenmek için ayırdığımız zaman olabilir, konuşmak, paylaşmak için ayırdığımız vakit olabilir ama boş vaktimde kitap okurum diye bir zihniyetimiz olmamalı, vakti kitap okumak için kullanmak diye bir zihniyetimiz olmalı ki, içinde bir şey olmadan geçirilen vaktimiz kalmasın.

Hiç yorum yok: