21 Aralık 2010 Salı

Yol Arkadaşım 'Teknoloji'


 Farkettim de..
..teknoloji hızla ilerleyerek hayatımızın ücralarına ulaşmayı başarıyor. ‘Kendini dinleme’ seansları diye adlandırdığım, kendinle baş başa kalıp hayattan soyutlanıp sadece düşünerek geçirdiğimiz vakitler azalıyor gün geçtikçe sanki.
   Güzel örneklerinden biri ‘yolculuklar‘dır benim gözümde. Geçen gün yolculuk yaparken farkına vardığım, hissettiğim duygulardan ibaret yazacaklarım. Yolculuklar önemlidir aslında, ne çok şey yazılmıştır yolculuğa dair. Nedir ki bunun sebebi? Yolculuklarda yol arkadaşınız yoksa kendi kendinizin yol arkadaşı olurdunuz ve bu anlar..
 * yeni kararlar aldığınız,
 * bazen pişmanlıklarınızı hissettiğiniz,
 * kimi zaman huzuru, kimi zaman hüzünü hissettiğiniz,
bir anlamda kendinizi kendinize itiraf ettiğiniz anlardır.
   ama..
  artık önceden olduğu gibi tek bir film konulup beğenirsen izle, beğenmezsen kitabını oku ya da kendi kendinle kal durumu yok.(kimi buna ohh ne güzel dese de ben diyemiyorum) Artık önünde bir ekran ve bir sürü seçenek var, ve bu durumda çıkarıp kitabını okuyan ve ya düşüncelere dalıp güzel kararlar alabilen insanları kutluyorum.
   Bazılarının ‘geri kafalı bu da ya!’ dediğini duyar gibiyim. De! Olabilir çünkü. Ama bazıları diyorsa ki; ‘ee madem sevmiyorsun teknolojiyi blog da ne oluyor?’ ‘İtirazım var!’ derim, çünkü ben teknolojiyi hayatımızdan çıkaralım demiyorum..
  Ben biz teknolaşmayalım, teknolojiyi bizselleştirelim diyorum.
  İyi mi diyorum, kötü mü diyorum kim bilir? :) 

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Katılıyorum. Teknoloji güzel de biz kullanmayı beceremiyoruz. Mesela bakıyorum, bilgisayarımın serviste olduğu günlerde her güne bir kitabı sığdırmışım. O kadar olmasına da gerek yok aslında. Bloğumuzu yazalım, araştırmalarımızı yapalım, arada film oyun ne istiyorsak oyalanalım ama sınırlı tutalım. Hayatın tadını çıkartacağımız zamanları heba etmeyelim. Ah bu konuda pek dertliyim. :)

Delibu! dedi ki...

Aynen ben de çok muzdaribim bu konudan, kendim de başaramıyorum bazen ne yazık ki =( o kadar geniş bir alem ki, ordan oraya atlaya atlaya vakit geçiyor gidiyor.
Teknolojiyi daha verimli kullanmak dileğiyle inşallah:)