19 Aralık 2010 Pazar

Ramazan Notları -2-

 İftar telaşı..
 Yine annemi bir iftar telaşı sardı ki sormayın. Sabah kalkar kalkmaz oturttu beni mantının başına :) Mantı da çok lezzetli oluyor ama çok da zahmetli,3 saat sürdü..neyse yine daldan dala atlamayı başarıyorum. İftarları çok seviyorum, Ramazana renk katıyorlar, sünnet de zaten ama beni düşündüren iftarlarda yapılan dolu dolu, lezzetli, bol yemekler..Bunda düşündürecek ne var, ne güzel işte diyebilirsiniz. Şu aklıma takılıyor; Ramazan fakirlerin halini anlamamız için bir fırsat diye düşünürken iftar vakti o kadar yemeğin arasında gündüzki halimizi zaten unutuyoruz. Bir tarafta iftar yapacak şey bulamayanlar varken, biz yemek seçemiyoruz, ‘ay şiştim, rahatsız oldum’ diyebiliyoruz.. Sanırım o anda da ilk aklımıza gelecek olan şükür olmalı. ‘Her nimetin şükrü kendi cinsindendir.’     diye düşünecek olursak da şükrümüz iftar yapacak şey bulamayanlara o bizim seçemediğimiz yemeklerden sunmak olur diye düşünüyorum. Bol şükürlü iftarlar..

Hiç yorum yok: